Thanksgiving

28 november 2009 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Afgelopen donderdag was het Thanksgiving en dat betekent dus voor iedere Amerikaan: veel te veel eten en drinken. Veel mensen op het lab hadden een groot deel van de week vrij genomen om familie te gaan bezoeken, dat betekent dus voor sommige met het vliegtuig naar de oostkust. New York is vanaf hier net zover vliegen als het is vanuit Nederland dus het is nogal een onderneming. Na 's ochtends nog wat werk te hebben gedaan op het lab ben ik 's middags naar het feestje/diner gegaan. Ik was uitgenodigd door een studente uit ons lab en samen met een hoop andere studenten van UCSF houden ze ieder jaar een Thanksgiving diner. Tegen de tijd dat we gingen eten waren er al de nodige flessen wijn geleegd en kon het festijn beginnen. Aangezien iedereen wel een schotel mee had genomen en er dus echt teveel eten was, bleef er na het diner echt nog een berg eten over. Ik had een paar flessen wijn meegenomen, die uiteindelijk harder nodig waren.. Er waren twee gigantische kalkoenen klaargemaakt, wat dus echt teveel was. Vrijdag heb ik daarom dus nog kalkoenontbijt en kalkoenlunch gehad. Na het eten (hele dagen voorbereiding, maar het diner is binnen een uur klaar..) werd er nog meer wijn en bier gedronken en uiteindelijk was ik pas om 1 uur 's nachts thuis. Ik heb nog gevraagd wat we eigenlijk vierden en na een hoop discussie is het het volgende geworden (en natuurlijk waren er weer Nederlanders bij betrokken): De eerste Thanksgiving werd gevierd nadat van oorspong Engelse (ze kwamen wel uit Amsterdam trouwens) pioneers in Amerika hun eerste zware winter hadden overleefd met hulp van een indianenstam. Om dit te vieren werd er een groot feest gegeven samen met deze indianenstam. Dat ze daarna deze hele stam hebben uitgemoord wordt je hier niet verteld op school maar is mij wel duidelijk gemaakt (en de rol van de Nederlanders hier in werd ook nog even fijntjes onderstreept..). De volgende dag werd ik iets te vroeg en iets minder vrolijk wakker. Ik moest nog wat dingen gaan doen op het lab maar ik had liever nog een paar uurtjes langer in mijn bed willen liggen. Maar ook dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen :). Nu is het weekend en probeer ik wat meer te slapen. Het weer is hier nog steeds fantastisch, nog steeds zonning en rond de 20 graden. Dat gaat binnenkort wel veranderen is me verteld, de heuvels blijven niet uit zichzelf zo mooi groen hier. Ik hoop dat ik snel de foto's erop kan zetten van het diner. Tot de volgende keer!

1. Simone:
    29 november 2009
    Hai broertje, zo te zien heb je een fijne thanks giving achter de rug! mooi zo, ben er blij om.
    ik had vrijdag me eerste rijdles gehad, was zo zenuwachtig.. maar het is allemaal goed gegaan leef nog dus dat is al een hele prestatie! geen een keeris de auto afgeslagen..
    ik ben net terug van het uitgaan..
    ik mis je wel hoor.. tot in maart dan kunne we weer lekker bij praten!
    ik hoor wel hoe je het nog verder hebt,
    maar dat komt wel goed

Kusjes, ik ga nu slapen
    Liefs je allerliefse zusje!
  2. joanne:
    29 november 2009
    hahah Mooi verhaal weer! blij om te horen dat Thanksgiving je toch goed is bevallen!
    ben dan ook ontzettend benieuwd naar de foto's!

spreek je snel he.
    Jo
  3. Lin en Steef:
    Ha Robert,

Ik had je nog proberen te mailen via het werk, maar kreeg de mail terug. Blijkbaar ondersteund de mail van het werk geen hotmail accounts. Beetje vreemd...

Super dat Thanksgiving zo goed is bevallen. Zo te horen is het net Kerst thuis ;-) Veel eten veel drinken en de dagen erna de restjes opeten!

Hier is heel het weekend 't voetbal afgelast, dus je raad het al.. Super veel regen!!!! Niet prettig dus..

Verder gaat het hier z'n gangetje. Steef zit weer in het gips. Nu is z'n vinger (dezelfde!) op een andere plek gebroken. Balen dus.

Het is bijna Sinterklaas en de verjaardag van oma en van Luke en Ilse. Dus we hebben weer een drukke week(end) voor de boeg!

xx je allerliefste ZUS
  4. Marli:
    Dag lief vriendje,
    zoals ik al had laten merken vind ik t echt heel fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Volgend jaar kerst mag je het nog eens dunnetjes overdoen (bij families, dus dat wordt helemaal mooi).
    Vond onze uitgebreide skypedate trouwens echt n een succes, maar hoop wel dat je nog iets van je dag kan maken.). Ik mail nog wel voor ik slapen!
    Kusjes, je allerliefste vriendinnetje ;)
  5. Sanne:
    29 november 2009
    Zo hee, is er hier op de site een strijd losgebarsten wie 'de allerliefste' is van onze Roberto? Ik ben onder de indruk...

Hier verder niet veel nieuws. Twente, PSV en Ajax winnen dus er verandert niet veel bovenin, Els wint net So You Think You Can Dance, het is al de hele week pisweer en de Sint is int land.
    Ik mag vanaf morgen weer lekker op de operatiekamer aan de gang en heb voortaan het gevoel dat ik in het Parktheater WOON omdat ik zoveel moet repeteren. Niks nieuws.

Kerel, geniet nog van de resten turkey en succes met alle gekte van Holiday Season daar in SF!

Later pater! x
  6. Arjen:
    2 december 2009
    Hee man!

Haha klinkt goed. Eten en drinken...het blijft toch een eerste levensbehoefte! Ben benieuwd naar de foto's! Gaat t goed met je onderzoek?

Spreek u later he! Houdoe!
  7. Lennart Ne.:
    14 december 2009
    oja groeten van je allerliefste lennyboy