Oranjekoorts

23 juni 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen. Dat zal ongeveer mijn laatste blog worden vanuit San Francisco. Over tien dagen gaat het vliegtuig weer terug naar Nederland. Ondertussen ben ik hard op weg om alles af te ronden, afgelopen week heb ik mijn werk hier gepresenteerd op UCSF. De volgende stap in mijn korte carriere staat alweer voor de deur, ik ben de laatste tijd op zoek gegaan naar een lab in Nederland om mijn promotieonderzoek te kunnen doen. Ik heb zelfs al iemand kunnen spreken hier in San Francisco die hier was voor een conferentie. Als ik weer terug ben in Nederland begint het echt, de afspraken zijn in ieder geval al gemaakt. Het andere belangrijke ding is de World Cup natuurlijk. De afgelopen week is echt killing geweest met alle experimenten en voetbal om 4:30 en 7:00 in de ochtend. En dan was Oranje ook nog een keer niet om aan te zien... Gelukkig leeft voetbal hier in de VS nu ook echt enorm, het afgekeurde doelpunt van USA was hier zelfs voorpaginanieuws in de meest serieuze krant van het land, de New York Times! Veel kroegen zijn open voor alle wedstrijden, dus ook midden in  de nacht en in de ochtend. Op de universiteit gaan de gesprekken meer over het WK dan over de finales van de NBA en de Roose lab WK pool draait ook op volle toeren. De wedstrijden worden allemaal live gestreamd door ESPN op hun website dus ik kan veel wedstrijden gelukkig gewoon zien vanaf de laptop. Voor de wedstrijd Engeland-USA was zelfs het baseballstadion open om de wedstrijd te bekijken, er waren ongeveer 15.000 mensen naartoe gekomen om hun team aan te moedigen. Andere wedstrijden worden live uitgezonden op een beeldscherm in downtown San Francisco. Alles gaat goed hier dus, het weer is soms heel erg goed, heet en zonnig, maar soms ook gewoon klassiek San Francisco: mist, mist en nog meer mist. Hoe dan ook, ik kom in ieder geval stukken gebruinder terug dan dat ik er heen ben gegaan. Tot snel!

1. joanne:
    24 juni 2010
    Wat fijn dat je toch nog van de soccer gevoel kan genieten. Hier leeft het helaas niet zo, maar ja de socceroos zijn echt zo ontzettend slecht dat de aussies zich terecht schamen ;) Ik heb nog ongeveer 10 weken en dan moet ik ook terug. Heb je al een thesis onderwerp?
    goed bezig met je phd zaken zeg! Ik heb er dus echt nog helemaal niks aan gedaan. Wel rondgekeken, maar nog niks interessants gevonden :( we zullen zien.
    Veel plezier de laatste paar dagen en tot snel dan!

groetjes,
    Joanne
  2. Robert himself:
    25 juni 2010
    Hee Joanni, en Bafana Bafana kon helaas ook al snel naar huis. Nu moet je Oranje wel steunen natuurlijk. Ik heb nog geen thesisonderwerp, ik dacht dat het misschien beter was als ik dat doe voor mijn PhD in hetzelfde lab. Jij nog veel plezier de laatste weken en we zien elkaar daarna wel weer in een kroeg in Utrecht.