Lente in California :)

21 maart 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo. Het is alweer een tijd geleden dat ik iets geschreven heb hier en ondertussen zijn ons pap, mam en Simone alweer terug in Nederland. Op het moment dat zij landen op het vliegveld werd het weer beter en is het eigenlijk alleen nog maar zonnig geweest. Het is voor mij ook nieuw dat je daadwerkelijk goed weer uit Nederland kan meenemen. In de (bijna) twee weken dat ze hier waren moest ik gewoon doorwerken en heb ik hun vooral 's avonds gezien om ergens wat te gaan eten en natuurlijk in de weekenden. Het eerste weekend hebben we echt ongelooflijk veel gezien en gelopen, van Alamo Square naar de Golden Gate Bridge, van Fisherman's Wharf naar de cable cars. En dat allemaal op een dag. Gelukkig is San Francisco een vrij compacte stad en is alles makkelijk te bereiken, mits het openbaar vervoer meewerkt. Soms zijn de Spaanse invloeden inderdaad zeer duidelijk hier. Toen we over de Golden Gate Bridge liepen hebben we op de gebruikelijke zeeleeuwen na zelfs nog dolfijnen kunnen zien zwemmen onder de brug, dat had ik ook nog niet eerder gezien. Doordeweeks stond er een concert op het programma die ik samen met ons pap ben gaan bezoeken. In het Warfield Theather trad Experience Hendrix op, een grote groep muzikanten die ter ere van Jimi Hendrix een reeks concerten geeft in de VS. En het waren niet de eerste de beste muzikanten, de line-up bestond onder andere uit Living Colour, Joe Satriani en Eric Johnson. Het concert was erg gaaf en duurde uiteindelijk bijna vier uur. Toen we in de rij stonden voor het concert buiten werd uitgerekend ons pap nog harde narcotica aangeboden door wat louche figuren, de rest van de rij werd (natuurlijk) met rust gelaten ;). In de twee weken dat ons pap, mam en Simone hier waren hebben ze ongeveer alles gedaan wat ik in de weekenden in drie maanden voor elkaar gekregen heb. En natuurlijk is er vollop geshopt door een zeker iemand maar dat mag voor niemand meer een verrassing heten. Het weekend daarna vond de St Patrick's Day parade plaats. St Patrick's Days is een Ierse feestdag maar aangezien een hele grote groep Amerikanen Ierse voorouders hebben wordt dat hier vollop gevierd, de parade wordt het weekend voor St Patrick's Day gehouden. St Patrick's Day vertaalt zich in goed Nederlands naar nationale-bier-drink-dag. Alles is groen en versierd met klavertjes en drinkt bier. De rest van het weekend hebben we weer lekker in de zon gelopen en Telegraph Hill met Coit Tower bezocht en natuurlijk Lombard Street, de beroemde kronkelige straat. Om een of andere reden was ik daar nog nooit geweest maar dat kan nu dus ook afgestreept worden. Uiteindelijk zijn we geeindigd in een Italiaans restaurant in North Beach voor wat lekker eten. Op dinsdag vertrokken ze weer naar Nederland waar zowaar de lente ook begonnen is. De dag hierna was het daadwerkelijk St Patrick's Day, een goed excuus om dus de kroeg op te zoeken. De avond dreigde eventjes in het water te vallen toen ik nergens mijn paspoort kon vinden. Geen identificatie betekent geen bier, en geen bier betekent geen St Patties Day. Mijn rijbewijs bracht uiteindelijk uitkomst, ook al was de barman niet meteen overtuigd van de echtheid. Uiteindelijk ben ik na die avond nog even teruggelopen naar de universiteit waar ik natuurlijk mijn paspoort terug vond in een la van mijn bureau. Vandaag stond weer het volgende uitstapje op het programma, samen met Kelly ben ik naar de Twin Peaks gegaan, het hoogste punt van San Francisco. Deze twee heuvels heten in het Spaans 'Los Pechos de la Choca' wat vertaald kan worden met 'de borsten van het Indianenmeisje' (zegt Wikipedia). Nou was dat een Indianenmeisje met een flinke hernia want de heuvels zijn erg hoog en geven een spectaculair uitzicht over heel San Francisco en de baai. Ohja, het onderzoek gaat ook de goede kant op wat ook niet geheel onbelangrijk is. Het was de maand voordat mijn ouders en Simone hier waren hard werken doordeweeks en in de weekenden maar dat betaalt zich nu dan ook uit. Nu het weer mooi weer is hoop ik dat het werken in de weekenden nu echt verleden tijd is. Marli komt over anderhalve week weer naar San Francisco en de trip naar Los Angeles (hostel in Hollywood :)) is al geboekt. Eind april komt Linda ook hier naartoe voor twaalf dagen en daarna is het wachten op de heer Teun L. die al tijden beloofd langs te komen.. ;) Ondertussen heb ik nog maar drie maanden te gaan hier en zijn er nog wel wat dingen die ik nog graag wil gaan doen. Tot de volgende keer!

1. Simone:
    22 maart 2010
    He broertje!
    wat leuk dat je onze komst ook eventjes verteld hebt!
    alleen beetje jammer, dat je sommige dingen eruit hebt gelaten! eigelijk ook maar beter als ik zo denk;)
    ''En natuurlijk is er vollop geshopt door een zeker iemand maar dat mag voor niemand meer een verrassing heten. '' ..... haha
    en ik heb de films van alcatraz ookal gezien, grappig dat ik daar vorige week nog gelopen heb!

spreek je! xx
  2. Marli:
    22 maart 2010
    Yeah, Los Angeles here we come! :)

Verder weer een leuk verhaal.. ik hoor de andere kant ervan de 27e wel denk ik ;).

En jou spreek ik zo weer!
    Kusje
  3. Teun Luijkx:
    31 maart 2010
    Zhe Roberto!

Wat een fijne verhalen, St Patties day is hier in Amsterdam ook gruwelijk hard gevierd. Niet door mij natuurlijk.

Luistert. Iek heb probleem. Ben zojuist aangenomen voor een nieuwe televisieserie en voor een film. Die film wist ik al en daar zou ik omheen kunnen plannen om naar SF te komen. Maar in alle gaatjes wordt nu die tv-serie gepland, en die loopt door tot eind september. Dwz dat er weinig tot geen tijd overblijft om naar het zonnige westen af te reizen. Je begrijpt dat ik baal als een stekker omdat ik mijn belofte niet na kan komen.

Nog niks is helemaal zeker, maar het ziet er naar uit dat het niet gaat lukken. Mochten er toch nog ineens gaatjes vallen, tot welke datum ben jij nog daar?

Grote groet,

Tony T