Winter...

13 december 2009 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Aangezien de laatste keer dat ik geschreven heb op deze site alweer meer dan twee weken geleden is, is hier dan eindelijk een nieuw stukje. De laatste weken heeft de winter hier echt hard toegeslagen. Van de een op de andere week ging het van 20 graden naar 5 graden, wat dus uitzonderlijke koud is voor San Francisco. In sommige gebieden rond de baai heeft het zelfs gesneeuwd maar dat is ons hier gelukkig bespaard gebleven. Nu heeft de kou plaatsgemaakt voor hardnekkige regen, iets wat dus ook funest is voor mijn toeristische uitstapjes (alhoewel er hier ook genoeg andere dingen te doen en te zien zijn). Ik heb een paar weken geleden voor $50,- (€33,50) echt een hele goede mountainbike gekocht op het Internet (lang leve de recessie..) en was dus van plan om in de weekenden te gaan rondfietsen in de omgeving maar dankzij de regen zit dat er nu even niet in. Veel mensen fietsen hier trouwens en op sommige wegen zijn er zelfs fietspaden, al blijft het een beetje behelpen met al het verkeer hier en de steile heuvels. Mijn andere aankoop was een gitaar want die kan eigenlijk niet ontbreken in een stad als San Francisco, waar echt op iedere hoek van de straat wel muziek is. De laatste anderhalve week ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met werk in het lab en heb ik dus minder tijd gehad om iets te gaan doen in de stad. Het onderzoek gaat in ieder geval goed en ik heb het nog steeds goed naar mijn zin op het lab en op de universiteit. Sinterklaas is helaas niet langsgekomen hier en dat terwijl ik voor het eerst de beschikking heb over een open haard :(. Ondertussen wordt het regiment Utrechtse studenten op UCSF langzaam uitgebreid. Naast mijn baas Jeroen Roose, die in Utrecht heeft gestudeerd en is gepromoveerd, en ik is er nu ook nog een Oostenrijker begonnen in een ander lab en in januari begint er een Nederlands meisje, die ik nog ken uit de bachelor, in datzelfde lab aan haar stage. Grappig, want iedereen heeft onafhankelijk van elkaar hun stage geregeld en uiteindelijk komen we elkaar tegen in San Francisco. Universiteit Utrecht is dus goed vertegenwoordigd op UCSF. Het is nu langzaam aftellen voordat Marli hier is (nog minder dan vier weken) en dan hopen we dat het weer beter is dan nu. Ze is twee weken hier en ik ben dan vrij dus eindelijk alle tijd om samen de stad te gaan bekijken en leuke dingen te gaan doen. Ik ga nog wat foto's op de site zetten die ik een week of drie geleden gemaakt heb in een park aan Haight Street (toen het weer nog goed was). Het Buena Vista park is eigenlijk een hele steile heuvel waar toch geen bebouwing mogelijk is en doet zijn naam eer aan. Op de top heb je namelijk een heel mooi panoramisch uitzicht over de stad en de baai. Zelfs de eekhoorntjes zijn hier relaxt en rennen niet meteen weg als je dichterbij komt om een foto te maken. Ondertussen blijf ik gewoon op de hoogte van wat er in Nederland en in de rest van de wereld gebeurd dankzij het Internet. Het Amerikaanse nieuws laat alleen maar binnenlandse zaken zien en hoe vaak en met wie Tiger Woods is vreemdgegaan. Ook belangrijk maar daar zit ik niet iedere dag op te wachten. Het voetbal is wat lastiger te volgen maar gelukkig zijn de samenvattingen ook gewoon te zien via het Internet. Daar is dus ook niet veel veranderd en dit seizoen krijgt een bepaalde grote club het zelfs voor elkaar om de titelaspiraties voor de Kerst al in de ijskast te hebben :( Maar over het algemeen geeft niemand hier iets om voetbal. Op mijn beurt snap ik dan weer niet wat er zo mooi is aan American Football. Morgen ga ik eens rondkijken of er nog iets te doen is in de stad, misschien naar de film of naar een museum (zo hard regent het hier dus..). Tot de volgende keer en bedankt voor de reacties!

1. joanne:
    13 december 2009
    haha blij om te horen dat je ook wat winter weer mee krijgt en dat wij niet alleen hoeven te lijden! ;) en het is wel goed voor je om beetje af te kicken van al dat voetbal :P veel plezier nog met alle Utrechtse daar :) Jo
  2. Henk, Marjo, Joris en Marit:
    13 december 2009
    Heey die Robert, Fijn te horen dat alles (veel) naar je zin is in de States. Klinkt allemaal erg goed en uitdagend. Je schrijft erg leuke stukjes, mischien wel iets om meer mee te gaan doen. Veel plezier en succes met je werkzaamheden. Alvast fijne feestdagen gewenst. Groetjes uit Riethoven
  3. Lennart Ne.:
    Hey Robert,

Waar blijven de pikante foto's jonge? Leuk verhaal en leer die gasten voetbal kijken.

groeten,
    de Lennyboy
  4. Paul C:
    Topverhaal kerol

kusjes
  5. Arjen:
    14 december 2009
    Goed verhaal, lekker kort ;)

Haha blij dat het daar niet enkel rozegeur en zonneschijn is, maar ook gewoon es een partij regen (we hebben dat hier in Nederland wel weer gezien). Gelukkig zijn we in ons kikkerlandje amerikageil genoeg om het nieuws vanuit daar wel mee te krijgen. En ja...de verhalen over wat Woods met zijn golfstick uitvogelt zijn dus bij ons inmiddels ook bekend :S.

Succes daaro JOOO
  6. Lin en Steef:
    17 december 2009
    Het sneeuwt hier!!! Weer te vroeg voor kerst....
  7. Robert himself:
    17 december 2009
    Het is hier gelukkig gewoon weer 20 graden en zonnig zoals het hoort in december.. :)
  8. Lin en Steef:
    18 december 2009
    Dat is inderdaad een stuk beter.
    Het sneeuwen is gistermiddag gestopt. Gelukkig want ik was op de fiets naar mn werk. In Friesland is meer als een halve meter sneeuw gevallen. Dus NL was weer ontregeld. Utrecht lag weer plat met de trein, niets te missen dus!

Morgenochtend verwachten ze dat de gevoelstemperatuur -20 is... Dus geniet ervan! Volgend jaar mag jij ook gewoon weer in de kou zitten ;-)
  9. Marion:
    19 december 2009
    Hoi Robert,

Vanuit het winterse Veldhoven wil ik je alvast hele fijne kerstdagen wensen en een geweldig 2010 !!!

zie dat jullie Lin al een berichte achtergelaten heeft over het weer, maasr ja dat pas wel bij deze tijd van het jaar.

Wij gaan in elk geval na de kerst ook een weekje naar de zon.

Geniet ervan.

Groetjes Marion & conny
  10. Marli:
    20 december 2009
    Hey schatje. Hou je die 20 graden nog even vast voor me? Heb namelijk wel behoefte om even te overwinteren bij jou, en een lekker zonnetje hoort daar natuurlijk wel bij. Maar wij maken het toch wel leuk met zn tweetjes he, dus dat maakt eigenlijk ook niet uit. Als we maar weer samen zijn :). Nog 19 nachtjes slapen, jeej! Kusje!
  11. Britta:
    20 december 2009
    Hey Robert, tof verhaal! Maar het lijkt me toch raar hoor, kerstmis met 20 graden.. dat hoort gewoon niet hoor :p
    Wat het Nederlandse voetbal betreft, dat gaat toch juist goed?? Twenteeeee :D hahaha!
    Hey fijne kerst en oud&nieuw daar! En veel plezier met Marli straks!!

Groetjes
  12. Kelly:
    20 december 2009
    Heej Robert! Jammer om te horen dat het weer daar nu helemaal omslaat :( had me zo verheugd op een zonnetje straks. Hier sneeuwt het nu namelijk maar wel gaaf zo met de kerst! Over twee weekjes kom ik jouw kant op en heb dr waanzinnig veel zin in! Suc6 met je onderzoek en alvast een fijne kerst en oud & nieuw!

Groetjes en see you soon!
  13. Sandy& Marij:
    21 december 2009
    Hey Robert,
    een hele dikke kouwe knuffel vanuit Brabant, brrr, kouwe neuzenweertje.Toen het begon te vriezen, kreeg half Nederland weer de elfstedenkoorts,maar dat is omgeslagen in `t witte kerstgevoel, dat gaat weer gebeuren, zeggen ze,de laatste keer was in 1981.
    Mooi om te zien,maar verrekte koud en gladjes op de wegen, gevolg, veel files, gestrandde reizgers, veldbedden op schiphol, joehoe, winter in Hollandia.
    In ieder geval fijne kerstdagen, oppassen met vuurwerk hoef je niet, want mag je niet afsteken als burger in the US,
    dikke knuffel en tot volgend jaar dan maar, Sandy&Marij xxx
  14. Rineke:
    25 december 2009
    Robert, wij wensen je hele fijne feestdagen en hadden je graag bij ons aan tafel gehad.
  15. Roan:
    29 december 2009
    Heey Robert!

Nog evenjes volhouden en dan is mijn zusje bij je. Ik hoop dat je het nog een beetje volhoudt.
    De winter bij ons is ook zwaar gevallen en daarom (zoals je al hebt gehoord) ben ik maar een iglo gaan bouwen en daarin gaan slapen. Maar dat was (zoals je ook al hebt begrepen) niet echt een succes...
    De hoop voor je voetbalclub waar je fan van bent (nog wel tenminste) zal ik als ik jou was maar opgeven. Veel succes met het oplossen van kanker ( ;) ) en tot.... uhhh.... de dag dat je weer terugbent :$ :P.
    Groetjes, Roan.
  16. Nan en John:
    31 december 2009
    Hoi Robert,

Het vuurwerk knalt weer als vanouds, is alweer een paar uur bezig, begrepen dat in SF een show vanaf de brug wordt gedaan, is ook zeer relaxed bij 20 graden

Alvast een goede jaarwisseling en maak een paar mooie foto's van het vuurwerk van de brug,als je de gelegenheid hebt, hier alvast een voorproefje
  17. Frank en Wilma:
    1 januari 2010
    Hoi Robert,

Inmiddels is het ook bij jou 2010. Een heel gelukkig nieuwjaar. Natuurlijk wel apart dat jij als laatste van de familie nieuwjaar viert daar in SF.Wij wachten in spanning op een nieuw stukje wat je de laatste tijd hebt meegemaakt het is toch alweer een tijdje geleden.

Groetjes Frank, Wilma, Werner en Jurgen.