San Francisco
31 oktober 2009 - San Francisco, California, Verenigde Staten
Afgelopen donderdag ging dan eindelijk de vlucht vanaf Schiphol via London Heathrow naar de eindbestemming... San Francisco, California. De vlucht was vrij relaxt en niks om over naar huis te schrijven, wat ik hier dus eigenlijk wel stiekem doe.. Nadat ik opgehaald werd door mijn Franse begeleider Philippe werd ik 'thuis' afgezet. Mijn kamer hier is vrij groot en ik deel de keuken, badkamer en de woonkamer met de eigenares Janine. Zij is heel aardig en laat me alles zien in de buurt. Vandaag ben ik voor het eerst naar de universiteit geweest. Sterker nog, ik ben gaan lopen want het was heel mooi weer. Als je denkt dat de straten in San Francisco steil zijn heb je volkomen gelijk, dat zijn ze ook. Het lab zit op de dertiende verdieping daar, dat zijn er ongeveer negen meer dan ze in UMC Utrecht hebben dus ook dat wordt wennen. Het geeft wel een mooi uitzicht over San Francisco, zeker geen verkeerde werkplaats. De mensen op het lab zijn echt relaxt. Ik heb even met Jeroen Roose gepraat, degene die het voor het zeggen heeft. Hij is heel aardig en heeft vooral uitgelegd hoe het eraan toegaat op het lab (iedere donderdagavond hamburgers en beers.. :)) Mijn dagelijkse begeleider is Philippe, met hem zal ik het meeste samenwerken. Ik moest me vooral niet bezig houden met het lezen van papers dit weekend maar vooral de stad gaan verkennen nu het zo een mooi weer is, dat zal lastig worden :). Maandag gaan we mijn project bespreken en het nodige papierwerk doorwerken. Op de terugweg ben ik door Haight Street gelopen wat echt dichtbij mijn kamer en de uni is. Deze straat moet wel de coolste straat in de wereld zijn. Haight-Ashbury was in de jaren '60 het epicentrum van de hippiecultuur en dit is nog wel te merken daar. Er zitten veel leuke zaakjes en vooral veel muziekwinkels zoals Amoeba Music waar ze werkelijk alle cd's en lp's hebben die er zijn. 's Avonds ben ik wat gaan eten met Janine in een seafood restaurant waar je heel lekker en goedkoop kunt eten. Wat vooral opvalt hier in San Francisco is de grote hoeveelheid health shops and organic food shops, zolang er maar een labeltje op zit met het woord organic verkoopt het hier al stukken beter. Het is ook niet overdreven als ik zeg dat minstens een kwart van de auto's die je hier ziet rijden hybrids zijn zoals de Toyate Prius. De andere driekwart zijn gelukkig wel grote Amerikaanse bakken dus de poolkappen blijven in hetzelfde tempo door smelten, wees vooral niet bang. Ik ben nu een dag in San Francisco en het is nu al chaos in de stad, eerst breekt er een stuk van de Oakland Bay Brige af waardoor de complete brug afgesloten moest worden en iedereen om moet rijden wat zorgt voor veel verkeerschaos in de stad. Vandaag heeft een olietanker heel veel olie verloren in de baai waardoor alles onder de olie zit. Dus wie weet wat er morgen instort, zolang ik er maar niet onder lig. Morgen ga ik de stad verder bekijken en hopelijk wat mooie foto's maken en deze ook op de site zetten. De Amerikanen zijn trouwens heel aardig en proberen je overal mee te helpen ook als dat niet nodig is. Ik zal volgende week weer iets posten zodra ik hier een beetje gewend bent aan alles en meer weet over de stage. Tot dan!
blij om te horen dat je bent aangekomen. Wel lastig als de stad iedere dag een beetje in elkaar stort ;) fijn weekend nog! JO
Ik zie wel dat je het naar je zin gaat krijgen daar, vooral de donderdagavonden ;-).
Maak maar is wat foto's van het uitzicht daar, lijkt me wel super gaaf!!
Ik zie ze wel verschijnen.
Fijn weekend, geniet ervan
Liefs van je liefste zusje
Het klinkt allemaal super! Klinkt ook alsof je stageplaats op het lab ook leuk wordt. Die donderdagavonden zijn inderdaad al een mooi begin haha.
Succes maandag met de start van je project en maak maar veel foto's van de stad en alle amerikaanse gekte eromheen. Daar smullen wij van hier in het herfstige NL...
Geniet ze daar!
x San
het meeste wist ik natuurlijk al, maar je blogs blijven super leuk om te lezen, je had echt iets in de journalistiek moeten gaan doen hoor (dus kom maar gelijk terug, wantdan heeft sie stage ook geen zin meer.. *grapje he schatje ;)).
Maar ik spreek je als je wakker wordt, dus tot straks,
Mis je! xxx
Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen maar zo te horen komt dat helemaal goed!
Vanaf februari zal ik goed voor mijn nichtje gaan zorgen ;)
Have fun en geniet ervan!
Xx Marloes