Change!

1 februari 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Voor de mensen die het nog niet wisten: ik ben afgelopen week m'n kamer uitgetrapt en dankzij de gastvrijheid van m'n begeleider heb ik gelukkig het weekend door kunnen brengen in een huis in plaats van tussen de zwervers in het park (spare some change?). De dag nadat Marli was vertrokken kreeg ik te horen dat ik binnen vijf dagen m'n kamer moest verlaten. De reden hiervoor is dat mijn huisgenoot de kamer nodig had voor haar moeder. Mijn huisgenoot schijnt al een tijdje ziek te zijn ook al heeft ze tot op heden nog nergens last van gehad. Van de een op de andere dag is er blijkbaar besloten dat haar moeder tijdelijk bij haar gaat wonen. Het verhaal was maar warrig en uiteindelijk had ik ook zelf echt geen zin meer om daar nog te blijven. Waarom het hele verhaal mij niet gewoon een maand vantevoren verteld is (zoals ergens in dat wetboek staat) is mij totaal onduidelijk maar ik sta hier inmiddels niet meer van te kijken. Om de koe maar meteen bij de horens te pakken ben ik maar meteen begonnen met m'n spullen bij elkaar te pakken (koffer, laptop, gitaar en fiets) en rond te bellen of iemand nog een vrije kamer weet. Gelukkig was er in het gebouw van m'n Utrechtste mede-student Kelly nog een kamer vrij waar ik na het weekend in kon. Dat betekende: geen dak boven m'n hoofd in het weekend. Gelukkig kon ik het weekend bij m'n begeleider Philippe doorbrengen. Hij huurt een studio in een huis in de heuvels achter de universiteit. Uiteindelijk was het weekend heel gezellig en vooral heel Frans (hij deelt het huis ook nog eens een keer met een Frans/Amerikaans gezin). Ik heb m'n Frans dus nog eens op kunnen halen en deze keer niet alleen maar de slechte woorden die ik op het lab voorbij hoor komen.. Vanochtend en vanmiddag heb ik m'n tijd doorgebracht op het lab omdat er nog een berg werk lag/ligt dat af moe(s)t voor de komende week, maar dat komt vast ook wel goed. Voor de liefhebbers: mijn nieuwe adres is 1226 10th Avenue, op ongeveer 10 min lopen van UCSF en het Golden Gate Park ligt letterlijk op steenworp afstand. Het betekent ook geen uitzicht meer over downtown en de baai iedere dag als ik deur open doe maar gelukkig ook geen steile beklimming meer iedere dag. Tot de volgende keer!

6 Reacties

  1. joanne:
    1 februari 2010
    Hee Robert, lekker is dat zeg! beetje je eigen kamer uitgetrapt worden! Maar aan de andere kant, wel gezellig om in hetzelfde gebouw als Kelly te zitten. Trouwens, wanneer kom je eigenlijk weer terug?? Groetjes, Joanne
  2. Robert himself:
    1 februari 2010
    Hee Joanne, ik stap 3 juli weer op het vliegtuig en dan kom ik dus 4 juli weer aan in Nederland.
  3. Frank:
    1 februari 2010
    Ik kijk ook even een week niet en meneer is meteen z'n huis uitgeschopt. Er veranderd ook nooit wat he! ;-)
  4. Frank en Wilma:
    1 februari 2010
    Robert,

    Hadden toch nog bijna DHL of UPS moeten inschakelen voor de kartonnen dozen. Gelukkig heb je de nachten niet onder de brug hoeven door te brengen en zijn wij niet in actie hoeven te komen.Ieder nadeel heeft zijn voordeel je hoeft nu niet meer berg op naar het lab en zit je dichterbij. We wachten op foto's van je nieuwe omgeving.

    Groetjes Frank en Wilma
  5. Marion:
    9 februari 2010
    Hoi Robert,

    Do it the american way... Tsjonge jonge, lijkt wel een film shot.
    Maar gelukkig heb je alweer een leuke stek gevonden.

    en zoals ik gelezen heb, hebben jullie genoten van SF. Ik vind het ook een bijzondere stad en was er graag.

    groetjes en tot de volgende keer

    Conny & Marion :)
  6. Britta:
    9 februari 2010
    Hi Robert! Sjongejongejonge zeg... fijn weer! Maar kan me voorstellen dat je na een tijdje zoiets had van: nu wil ik niet eens meer blijven.
    Gelukkig zit je nu gezellig bij kelly in huis, leuk hoor! :D Utrechts onderonsje dus!
    Hoorde van kel dat het weer inmiddels weer is bijgedraaid daar en je weer bijna 20 graden hebt. Fijn. Hier is inmiddels het tweede 'winter storm warning alarm' uitgegeven, inclusief uitdelen van DANGER briefjes op straat! Ben benieuwd in wat voor sneeuwstorm ik me morgenvroeg zal bevinden ;)

    Succes daar!!

    Britta